sobota, 16 listopada 2013

OUTDOOR

(ang. na zewnątrz) najczęściej utożsamiany z tzw. billboardem to reklama uliczna, która jest formą digitalout-of-home (DOOH) advertising czyli reklamą eksponowaną na zewnątrz i zaliczana jest do tzw. ATL (ang. above the line) czyli działań realizowanych za pośrednictwem ogólnodostępnych środków masowego przekazu. Najpopularniejsze nośniki reklamy zewnętrznej, które możemy spotkać to poza billboardem, citylightreklama pneumatyczna i reklama wielkoformatowa. Pierwszych przykładów reklamy outdorowej możemy już doszukiwać się w czasach starożytnych a nawet prehistorycznych. Wówczas były to prymitywne jeszcze w swej  formie kolorowe rysunki i napisy. Na przestrzeni lat reklama outdoorowa stała się naturalnym elementem środowiska miejskiego oraz przeszła i wciąż przechodzi kolejne metamorfozy dzięki postępowi technologicznemu. 

Mimo, że pierwszy plakat zewnętrzny powstał już w 1835 r. w Nowym Jorku a w 1900 r. wprowadzono w USA standard billboardu to w Polsce wciąż trwają prace mające na celu uregulowanie reklamy zewnętrznej. Reklama zewnętrzna jest wciąż obiektem szerokiej krytyki. Zdaniem wielu oszpeca miasta oraz wprowadza chaos w krajobrazie. Również jej skuteczność w dobie Internetu można kwestionować. Stąd też stworzenie naprawdę dobrej reklamy outodorowej jest ogromnym wyzwaniem. Przykładów jednak genialnych projektów, które doskonale wpasowały się w przestrzeń miejską czy zmusiły do refleksji nie brakuje. Przede wszystkim billboard nie jest już zwykłym plakatem, ale potrafi zachwycić konceptem oraz formą Pamiętajmy, że reklama nie zawsze musi wywoływać pozytywne zainteresowanie, ale jeśli zwraca naszą uwagę i mało tego zapada w naszej pamięci to w pewnym sensie możemy ją zaliczyć to kreacji intrygujących chodź nie zawsze trafionych. W Polsce wciąż do tego narzędzia marketingowego podchodzi się po macoszemu, ale nie brakuje przykładów nieco odważniejszych kreacji. 

WRÓĆ DO STRONY GŁÓWNEJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz